چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: ناظران قبل از وقوع فساد باید هشدار‌های لازم را بدهند

  • کد خبر: ۱۴۲۳۸۸
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
استاندار خراسان رضوی: ناظران قبل از وقوع فساد باید هشدار‌های لازم را بدهند
 استاندار خراسان رضوی گفت: نظارت موجب سلامت در اجرای کار‌ها است و ناظران قبل از وقوع فساد باید هشدار‌های لازم را در کنار ارئه راهکار‌ها ارائه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در نشست بررسی وضعیت درآمد استان و قدردانی از دستگاه‌های برتر استان در موضوع عملکرد مالی و جذب منابع استان افزود: اهداف در همه دستگاه‌ها روشن است و مدیران با توجه به ماموریت خود در موضوعات زیرساختی، اقتصادی و نظارتی برای تحقق اهداف در حال انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: تلاش برای تحقق الزاماتی که برای انجام ماموریت، لازم است باید انجام شود و تاکید می‌شود که رویکرد ما بودجه محور و منابع محور نیست، بلکه برنامه ریزی باید برای حل مسایل انجام شود و مدیران دستگاه‌ها با اشراف بر حوزه ماموریتی خود، مسایل را بر اساس فهرست اولویت‌های خود برنامه ریزی کرده و برای دریافت بودجه اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: منتظر بودجه بودن و سپس برنامه ریزی کردن باعث از دست رفتن زمان می‌شود و باید همراه با حرکت و انجام کارها، الزاماتی همچون هزینه نیز پیگیری شود و این تفاوت اصلی در مدیریت جهادی و اداری است.

نظری با اشاره به نقش و ماموریت ذیحسابان در دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی با برداشت و مفاهمه مشترک به موضوعات ورود کنند، زیرا سلامت کار بسیار اهمیت دارد و هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند، بلکه ما مکلف به پیگیری انجام وظایف هستیم.

وی ادامه داد: باید به دنبال ضمانت و سلامت در انجام کار‌ها باشیم، زیرا ممکن است مسوولان در اجرای برنامه‌ها دچار غفلت شوند و نیاز به هشدار‌هایی برای درست و قانونی انجام شدن وظایف دارند، زیرا سلامت در رسیدن به نتیجه، فوق العاده دارای اهمیت است.

وی افزود: نظارت هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده است، زیرا دستگاه ناظر ضمن آینده نگری، قبل از وقوع هر انحراف، اشکال و غفلتی باید هشدار‌های لازم را همراه با ارائه راهکار مطرح کند تا نیازی به ورود دستگاه نظارتی و قانونی نباشد.

استاندار خراسان رضوی گفت:طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها باید مبتنی بر مولدسازی و از داخل همان دستگاه به اتمام برسد، زیرا زمین دستگاهی که ۲۰ سال رها شده است، منفعتی به حال مردم نخواهد داشت و با واگذاری آن امکان به اتمام رسیدن سایر طرح‌ها را به وجود می‌آورد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند بر همین اساس هزینه‌ها مبتنی بر صرفه جویی و بهره وری در نظر گرفته شود.

۹۴ درصد اعتبار مصوب امسال خراسان رضوی تخصیص یافته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امسال مبلغ ۱۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نیاز‌های استان مصوب شد که بیش از ۹۴ درصد آن نیز تخصیص یافته است.

رضا خواجه نائینی افزود: همیشه در اسفند ماه خراسان رضوی ۱۰۰ درصد درآمد خود را وصول می‌کرد و امیدواریم این بار تحقق این موضوع زودتر از هر سال دیگر، رخ دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مالی ذیحسابان، شفاف سازی و انضباط مالی دستگاه هاست و ذیحسابان به منظور نظارت و تامین هماهنگی لازم در اجرای مقررات قانونی، باید نظارت کامل را انجام دهند و اشراف آن‌ها نیز باعث جلوگیری از تخلفات مالی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح خزانه داری الکترونیک و به منظور ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکرد دستگاه ها، تعداد ۶۵ حساب جدید نزد بانک مرکزی افتتاح و ۲ هزارو ۷۶۲ حساب غیر بانک مرکزی نیز بسته شده است.

خواجه نائینی افزود: در سال مالی گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تهاتر بین دستگاهی انجام شد تا برخی از بدهی پیمانکاران در ارتباط با سایر دستگاه‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: ۲۹ هزار ملک دولتی در استان خراسان رضوی شناسایی شد و تاکنون ۱۵ هزار سند تک برگ نیز برای این املاک تهیه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: در هفت ماه سال جاری ۱۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده است که نسبت به ۱۲ ماهه سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است و امیدواریم با تصویب چند طرح ارسالی به هیات سرمایه گذاری خارجی، این رقم بیشتر شود.

در انتهای این مراسم از ۱۰ دستگاه برتر در موضوع تحقق منابع مالی و ذیحسابی استان قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->